top of page

למה להקרין את מי שאנחנו במקום לספוג אלינו את הסביבה?

עודכן: 18 ביולי 2020


איך להיות באמפתיה, גם לעצמנו, כדי לממש את היכולת שלנו להאיר בעולם -

כאנשים רגישים מאוד, יש לנו נטייה טבעית לראות ולהבין אנשים אחרים בעזרת חוש האמפתיה המפותח שיש לנו. כשאנחנו רק מבינים את הסביבה, נוצר מצב שבו אנחנו בעמדה של ספיגה של כל מה שקורה מחוצה לנו. וכך אנחנו גם מאבדים מכוחנו ומאנרגיית החיים שלנו, וגם נמנעים מליישם את התפקיד החשוב שלנו - להאיר החוצה.



קרן-אור יניב, איך להקרין את עצמנו אל הסביבה במקום לספוג אותה
להקרין את עצמנו


רובנו נולדנו וגדלנו למשפחה או לסביבה שהיא מאוד שונה, ואפילו לא רגישה במיוחד. וזו הייתה קרקע הגדילה שלנו.

לגדול דרך סביבה כזו, יצר מצב שלמדנו לפתח, כמו כל יצור אחר, מערכת הישרדות והגנה.

וכדי לשרוד, למדנו להשתמש במה שהטבע נתן לנו, היכולת להרגיש אנשים אחרים בצורה אמפתית.



מהי אמפתיה?


אמפתיה היא היכולת לזהות מצב רגשי, מנטאלי, תודעתי או חושי אחר של אדם או יצור אחר (בעלי חיים וצמחים).

אמפתיה יכולה להיות מגולמת דרך הבנה מבלי להזדהות רגשית ופיסית, אך לעיתים, אנשים רגישים מאוד, מזדהים עם אדם אחר ולוקחים אל תוך עצמם את מה שעובר אותו אדם או את אותו מצב שבו נמצא אותו אדם, וזאת כדי לייצר תחושה של הגנה ושייכות.




איך אנשים רגישים משתמשים באמפתיה כשהם בשדה תודעה הישרדותי?


בעזרת האמפתיה שדרכה אנו רואים ומבינים לפרטי פרטים אנשים אחרים, קל לנו לתת להם בדיוק את מה שהם צריכים, לפני או מבלי שהם אמרו לנו מה עובר עליהם. וכך, אנחנו מתרגלים ומרגילים את הסביבה שאנחנו 100% בשירות לכל מי שחיצוני לנו, וכך למדנו ליצור את השקט והביטחון היחסי, הרגעי או המתמשך. לעיתים, אפילו תוך כדי שנאפשר לסביבה לפגוע בנו, רק כי עדיין לא למדנו את האיכות של האנרגיה שלנו בעולם, וגם כי זו דרך ההתפתחות שהיקום ייעד לחלק מהאנשים הרגישים.


אני מוסיפה במאמר מוסגר, שהשימוש ביכולות שלנו למטרות הישרדות ותחושת הגנה, יוצרת טראומה, שלאורך זמן משכיחה מאיתנו למה בעצם ניתנה לנו המתנה הזו. לאורך השנים, אנחנו יכולים לשוב ולמצוא את העוצמות שבנו מחדש, בעזרת מפגש עם הטראומה או הטראומות ובעזרת הבנה והכרה באנרגיה הייחודית שלנו כאנשים רגישים והכרה של האנרגיה האישית שלנו, שהיא כמו טביעת אצבע 'אחת ויחידה' ביקום.



היכולת שלנו להיות בהקשבה ובשירות לאחרים, כשאנחנו רואים את מה שעובר עליהם ויודעים מה הם צריכים, היא רק חלק מסוים וצד אחד מהאפשרות והשימוש שלנו בהיותנו אמפתיים.


החלק השני והחשוב מאוד לצמיחה שלנו כאנשים רגישים מאוד, הוא לדעת לאסוף את המידע שאנחנו מקבלים מהסביבה, לעבד אותו לתגובה הנכונה תוך כדי שאנחנו מקרינים את עצמנו. כלומר, לעבור מאמפתיה סופגת שפוגעת בנו, לאמפתיה מקרינה





אחרי שראינו מהו המנגנון ומהי אחת מהתכונות הראשיות שלנו כאנשים רגישים מאוד, ומה קרה לנו מהילדות, נוכל להתחיל ולהבין מה הוא הרעיון שבבסיסו יש הקרנה של כל דבר ביקום?


בואו נבין ראשית הנחה בסיסית שתעזור לנו להבין למה יש לנו תפקיד חשוב, ולמה למרות החוויות הלא פשוטות שעברנו או שאנחנו עוברים בחיים, אנו איננו קורבן של מציאות קשה שבה יש רק אנשים אטומים, אלא בעלי יכולת חשובה מאוד ביקום שמובילה אותנו אל העוצמות שבנו.

החיבור אל המקור - כל בני האדם בגוף הפיסי, מחוברים אל מקור אנרגיה אחד, שבו נמצא כל המידע שקיים ביקום וכל המידע שיש עבור ההתפתחות האנושית וההתפתחות של הפלנטה שלנו.


לכל סוג של אנשים יש תפקיד וגם דרך התפתחות מאוד מסוימת, שכוללת שיעורי חיים מקבילים. התפתחות שהיא גם מובנית וידועה וגם מתפתחת עם השנים של האבולוציה האנושית.


אותו מקור של אנרגיה וידע, מקרין אלינו אור שנקרא 'אור לבן'. אותו אור לבן עובר דרך האטמוספרה, ומתפצל כשהוא מתורגם למה שאנחנו רואים כחומר (כמו במנסרה. ראו תמונה), וכך מתורגם גם לאנרגיות שונות שיש להם תפקידים שונים, שכולם מרכיבים כמו פאזל את השלם.


כלומר, השלם המתפצל לקשת של צבעים, כמו סוגים שונים של אנשים, שכל הסוגים האלה מרכיבים או יוצרים יחד את השלם, ולכן כולם חשובים באותה המידה.


לנו כאנשים רגישים מאוד, למרות החוויות המאתגרות שחווינו בחיינו, ולמרות שאנו מרגישים כאילו אין לנו מקום של ממש בעולם, וכאילו רוב האמצעים החברתיים שמציעים, ממש לא נבנו ונוצרו בשבילנו אלא להפך, יש תפקיד חשוב ביותר בהתפתחות האנושית, ויש דרך מאוד ייחודית שעלינו לגלות כדי להרגיש שיש לנו ערך, משמעות ומקום לביטוי.



מה זה אומר שאנחנו בתור אנשים רגישים מקרינים?


כמו שאמרנו, לכל נשמה ביקום יש תדר מיוחד שעובר דרכה ואותה היא מקרינה.

כשאנחנו בשדה התודעה של הישרדות, אנחנו לא יכולים להיות ערוץ של אור שמקרין. כיוון שאנו חוסמים את האור בעזרת פחד הישרדותי והתנהלות הישרדותית, כלומר, טראומה.


כשאנחנו לומדים להכיר את עצמנו, ואת האנרגיה והמורכבות הייחודית שלנו, אנו הופכים מ-קולטים ל-משדרים.



מה אנחנו משדרים?

הקשבה ונוכחות, שמקורן שיקוף של החוויה הפנימית האמיתית שלנו מהסיטואציה או המצב מינוס הפחד שיקרה לנו משהו אם נראה לאדם שמולנו את האמת המוחלטת של איך שהוא בחר להתנהג או לדבר אלינו, בין אם הוא התנהג בצורה נעימה ומכבדת ובין אם פוגענית.


הקרנה זו, היא נטולת שפיטה או ביקורת, נטולת פחד הישרדותי שנובע מהטראומה ונטולת הזדהות אישית עמוקה שנובעת מספיגה של מה שקרה בחוץ.


והיא כן מחוברת אל הטובה העליונה שלנו ושל אחרים, בה אנחנו מישירים מבט אל מה שקורה באמת, ובצורה נקייה!


במצב של יכולת ראייה צלולה, אנחנו לא חשים יותר כקורבן של המציאות, אנחנו לא חשים שמישהו עושה לנו משהו, ואנחנו מסכימים לשדר ואולי אפילו להיות קצת חשופים ופגיעים, תוך כדי שאנחנו נשארים ומראים את האמת של מה שקורה הרגע הזה, מבלי להסתיר את מה שעובר עלינו או מבלי לנסות לסדר את המציאות, לבקר לשפוט או אפילו להבין את הצד השני. מבינים?


זהו מצב, שבו אנחנו מתרגלים מעבר מחשיבה והתנהלות הישרדותית, לחשיבה ערה, הכרתית שמכירה במה שעובר עלינו באותו הרגע, ומקבלת את עצמנו באופן אוהב, שלם, מלא ועמוק.


כשאנו מקבלים את עצמנו ואת כל מה שעובר עלינו, קל לנו לעשות בחירה של מעשה שנובע מתוך אהבה וכבוד לעצמנו, מבלי להצטרך לחזור לאזור הטראומה ולהחיות אותה שוב (מה שקרה לנו עד עכשיו).


ההבדל בין לרכוש ביטחון עצמי שנובע מתוך אגו, לבין אדם רגיש מאוד שמקרין את עצמו מתוך הקשבה, היא האיכות של המפגש עם עצמנו והאפקט שנוצר במרחב. שממנו לא ניתן להתעלם יותר.


אגב, אין צורך לחשוב על מה קרה לאדם השני, אנו רוצים רק להבין את השלמות של החוויה שלנו. כשהחוויה שלמה, גם הצד השני מרוויח, מבלי שנצטרך הפעם לצאת מעצמנו.


כך, האנרגיה שעוברת דרכנו מקרינה אל שאר המרחב, ומאפשרת לאנשים לראות את עצמם ולהיות מודרכים בעזרת הראיה העל חושית או דרך האמפתיה הנקייה כמו שאנו קוראים לה.



מה עוד מתאפשר לנו כשאנחנו יכולים להקרין את עצמנו?


כשאנחנו מתרגלים קבלה עצמית באהבה ללא תנאים, ביקורת ושיפוט, הראיה העל חושית שלנו מתרחבת, וקל לנו להיות עם עצמנו בקלילות וחופש, להיות יצירתיים גם בתגובות שלנו, וגם דרך ביטויים אחרים.

במקום להיות בשירות אחרים מתוך הכרח, אנחנו לומדים לאפשר לאנרגיה הקוסמית לעבור דרכנו, ויש לנו חשק ליצור דרך שלל ערוצים: אמנות, שירה, אדריכלות, ריפוי, הוראה, תנועה, ריקוד, מוסיקה ועוד


כך אנחנו יכולים להיות גם בשירות עצמנו, ולעשות את מה שאנחנו אוהבים, וגם להיות בשירות היקום מעצם היותנו ערוץ ונביעה, שזורמים מתוך הקשבה לעצמנו.


זוהי השראה!




אני פה, ממשיכה ומקשיבה אתכן.ם 🌷

קרן-אור



70 צפיות0 תגובות
bottom of page