top of page

הקשבה בתנועה

עודכן: 23 ביוני 2021


לקבל תובנות ולהתפתח דרך הנשימה, האנרגיה והגוף (צ'י גונג)


קרן-אור יניב, איך מפסיקים ביקורת ויחס קשה לעצמנו
תנועה קשובה

​הטקסט הבא, מתאים לאנשים שיש להם היכרות עם עצמם, ויודעים, שלא תמיד בא להם לעשות את אותו התרגול, או אותה התנועה. ודווקא דברים מובנים מידי, מרתיעים אותם מלנוע בכלל. זו הצעה, לתרגול מתוך הקשבה, מתוך יכולת להיות בגמישות עם הצורך הרב מערכתי המשתנה. להיות יותר מאפשרים ובאים ברכות אל התנועה.

אחד הדברים החשובים בחיים שלנו, הוא לפתח מערכת יחסים עם הגוף הפיסי. וזאת כדי שנוכל לנוע בקלות בעולם וגם ללמוד מה הגוף שלנו משדר לנו ומה הוא צריך ובעצם מה אנחנו צריכים.


מה היא תנועה

כל דבר ביקום שהוא חי, נמצא בתנועה. גם עמידה היא סוג של תנועה.


מה הוא צ'י גונג

זהו תרגול עתיק מהמקורות הסיניים, המפתח ומשלב תנועה של הגוף, התודעה והאנרגיה. התרגול מורכב מרצפים של תנועות ותנוחות שמטרתן ליצור זרימה של אנרגית החיים.


נוכל למצוא רצפים של תנועות לפי הזמנים של היום (בוקר, צהריים וערב) לפי עונות השנה, לפי איברים פנימיים מסוימים ואפילו לפי תנועות שעוזרות לנו להתבונן בעצמנו דרך תנוחות שנלמדו מבעלי חיים.


אנרגית החיים נקראת -צ'י- והתרגול, או טיפוח השליטה שלנו באנרגיה נקרא -גונג-


אותה אנרגיה היא הזורמת בגוף שלנו ומסביבו ומאפשרת את קיום החיים ברטט גבוה או נמוך.

חיבור והפעלה של אנרגית החיים, עוזרת ליצור זרימה טובה והעלאת החיות האנרגטית, הפיסית והנפשית.

בעזרת התרגול, אפשר לפתוח את המעברים והחסימות הפיסיות שיושבות על ערוצי האנרגיה (מרידיאנים) ושנוצרות מחוויות רגשיות ואנרגטיות קשות שנתקעו בגוף.

ערוצי האנרגיה, עוברים דרך אברי הגוף הפנימיים, והתרגול מאפשר להם לתפקד בצורה טובה ותקינה.

כמובן, שאם נוצרו חסימות עמוקות, כדאי לפגוש את גוף הכאב גם דרך הרגשות והנפש שלנו, ובכך לתת מענה הולם ושלם למערכות שמהן אנחנו מורכבים.


 

​הגוף הוא המיכל והמוליך של הנפש, הנשמה, הנשימה, מערכת העצבים, האנרגיה והשכל. כשהגוף מאוזן, קל לנו לאזן את שאר המערכות וגם להיות אתן בתקשורת.

אני רואה את הלמידה של מערכת יחסי הגומלין בין המערכות השונות כהכרחית לנו כבני אדם. כיוון שכל מערכת מושפעת ונתמכת ממצבן של כל שאר המערכות.

אני בוחרת לאפשר לגוף תנועה טבעית וחופשית. כזו שלא בהכרח מתקיימת מתוך התניות ותבניות, או צורות מובנות ויעדים נוקשים, אלא יותר מתוך רכות, אמפתיה והתחושה המורגשת המשתנה בכל רגע.


המלצה שלי, כשאתם מגיעים למפגש תנועה עם עצמכם, להתייחס בכבוד רב למקום שבו אתם נמצאים בו באותו הרגע, מכל הבחינות - הפיסית, הנפשית, האנרגטית, התודעתית.


ולתת לכל הגופים, לאפשר, להרגיש ולשאול את עצמכן.ם, איך נכון לי לנוע עכשיו? מה אני צריך או צריכה? האם האם התנועה הזו נעימה לי? אולי רק נשימה בשקט מספיקה לי עכשיו? אולי פשוט לשכב על הגב ולנשום? או לאסוף רגליים אל בית החזה ולהיות עובר, או אולי מתאימה לי הליכה קלילה? או פשוט לעמוד יחף או יחפה על האדמה.


יכול להיות שמוסיקה כזו או אחרת תתאים ללוות את המפגש עם עצמנו, ויכול להיות שעכשיו, רק השקט הכרחי.

ב'מפגש תנועה' עם עצמנו, אנחנו לומדים להכיר ולהתחבר אל הנשימה, שהיא מקור כוח או אנרגית החיים ושממנה נובעת התנופה של התנועה.

מלבד נשימה, אנחנו שמים לב ליציבה ובעיקר לתנוחות הפיסיות והפנימית שאנו חווים, ולמצב התודעה שלנו.


אנחנו רוצים להרגיש נוח, ולמרות שזהו מפגש עם הגוף, זוהי חוויה פנימית לגמרי

כל התבוננות החוצה, ומחשבות כמו "איך אני נראה/ית?" מגבירות את הניתוק שלנו מהקול הפנימי, לכן אנחנו גם רוצים להיות קשובים, ההקשבה אל הפנימיות עוזרת לנו להיות ערים למה קורה בתוכנו ולצרכים שיש.

תנועה קשובה ברוח הצ'י גונג, מאפשרת לנו מפגש עם הזרימה של אנרגיית החיים.

בתרגול אפשר גם להשתמש בתנועות ותרגילים מעולם הצ'י גונג המפתחים את החישה האנרגטית, וגם מעולם התנועה, הריקוד והמדיטציה, שמפתחים את היצירתיות ומעוררים את האינטואיציה.

במפגשים עם עצמנו כדאי לנו לתרגל: הרפיה, נשימה, נוכחות, בניית שרירים פנימיים, יציבה, הקשבה לעצמנו, המאפשרים היכרות עם התנועה שבערוצי אנרגיה והשימוש בהם: פתיחה-התרוקנות-התמלאות והזרמה של אנרגיה חדשה.

בשל העדינות והרכות של התנועות והשימוש בבניית שרירים הפנימיים, התרגול מתאים לאנשים רגישים מאוד, מתאים גם לאנשים שעוברים סוגים שונים של שיקום וריפוי פיסי, לנשים אחרי לידה, ולכל מי שרוצים לפתח דיאלוג פנימי קשוב בתנועה.


* אם תרצו ללמוד רצפים של תנועות, תוכלו להצטרף לקבוצת תרגול שמתאימה לכן.ם, ואפשר גם לפתוח יו-טיוב, ולמצוא שפע של סרטונים המסבירים ומדגימים את הרצפים. כמובן שמומלץ להתחבר למורה טוב.ה, כדי שיוכלו לראות ולכוון אתכן.ם לפחות בהתחלה.


 

מוסיפה פה עבורכן.ם סרטון וידאו שבו אני מתרגלת תנועה ברוח הצ'י-גונג


בשמחת התנועה

קרן-אור





66 צפיות0 תגובות
bottom of page